It på Gudenåskolen

I skoletiden må computer, telefoner og tablets kun bruges i undervisningssammenhæng. Evt. mobiltelefoner, som børnene har med, lægges ind i et skab i løbet af skoledagen. Hvis det giver mening at finde den frem i forbindelse med undervisningen, gør vi det. Ellers får de dem igen, når skoledagen slutter.

Ansvar for it-grej, som man selv har med, dækkes af forældres indboforsikring. Skolens grej dækkes af skolens forsikring.

It-rygsæk udleveres af “Socialpædagogisk Støtte” (SPS) under Undervisningsministeriet. Ansøgning foretages af skolen/læsevejleder. Opsætning, support, reparation eller udskiftning foretages af skolens it-vejleder.

På skolen har vi:

• iPad-klassesæt, primært til indskolingen
  • Chromebook klassesæt
  • i 4.-9. klasse forventes at eleverne selv medbringer Mac eller PC
  • projektorer i alle klasser + faglokaler

Eleverne har adgang til en lang række produkter bundet op på deres UNI-login, fx: Tjektasken.nu, med bl.a. CD-Ord, Gyldendals online ordbøger, Office 365 (Word, Excel, PowerPoint og OneDrive), Google Docs (Classroom, Gmail, Docs, Slides, Sheets og Google Drive).

For support til ViGGO samt andet IT-relateret (Mac, PC, iPad, Android) kan I henvende jer til It-vejleder. Gælder også ved installation og brug af software, opsætning af netværk og printer, hjælp med fejlfinding, køb af It-udstyr til skolebrug.